Inventory

Tégy rendet a játékok kellékei között!

Az Inventory játékban 6 forduló alatt kell elrendezned a kezed ügyébe került kártyalapokat a rendelkezésedre álló 4 helyszínen. Minden alkalommal 2 kártyalapot húzhatsz, és egy forduló 8 kártyalap elhelyezéséig tart. Ezután a forduló pontozása következik. A hat forduló pontszámai összeadódnak, így kapod meg a játszma végső pontszámát.

Az Inventory játszható egyedül is, egyetlen kártyapaklival, de akár több játékos is versenyezhet (lényegében bármennyi), ha mindenkinek van egy kártyapaklija. A többjátékos mód játszható egymást követő játékosfordulókkal, de akár szimultán is, és az értékelés is kicsit másként zajlik.

Több különböző verzió is létezik az Inventory kártyából. Ezek azonban lényegileg (és a kártyák ikonjait illetően is) teljesen azonosak. Mindegyikre vonatkoztathatók az itt leírt szabályok, és egy játszmában akár egyszerre több különböző tematikájú kártyapaklival is részt vehetnek játékosok.

Előkészületek:
A játék elemei és szettgyűjtés:

A kártyalapok hatféle elemet tartalmaznak 4 színben – ezek előfordulása és pontértéke is különböző.

helyszín=5p ( ikon) | szereplő=4p ( ikon) | tárgy1=3p ( ikon) | tárgy2=2p ( ikon) | tárgy3=2p ( ikon) | tárgy4=1p ( ikon)

Az egyik (alsó) segédletkártya mellett két oldalon a különböző elemeket gyűjtöd. Itt minden tárgyból ill. helyszínből és szereplőből (azaz különböző ikonokból) csak egy szerepelhet. Több pontot ér, ha ezek ráadásul egyszínűek, és ha jelen van mind a hat laptípus.

Figyelem: csak ezeken a területeken fordulhat elő helyszín és szereplő.

A másik (felső) segédletkártya mellett az azonos típusú tárgyakat gyűjtöd, minél többet, annál jobb. Azonban egy bizonyos színű tárgyból csak legfeljebb egy szerepelhet ezekben a gyűjteményekben, és csak azok a tárgyak értékelhetők, amelyek már az első kártyalaptól kezdve minden egyes lapon szerepelnek.

Játékmenet:

Egy forduló 4 körből áll. Minden körben 2 lapot kell felhúznod, és azokat leraknod magad elé, a gyűjteménybe, valamelyik segédkártya bal vagy jobb oldalához.

Első és második kör: húzz 2 lapot a húzópakli tetejéről és helyezd azt tetszőleges helyre a játéktéren.

Harmadik és negyedik kör: húzz 2 lapot – az egyiket a húzópakli tetejéről, a másikat opcionálisan ugyanonnan, vagy a látható kínálatból, azaz a felfordított 3 kártyalap közül választva. (Ha az utóbbit teszed, a lapot frissítsd azonnal a húzópakliból.)

Rossz lapok: Amennyiben olyan lapot húzol, amelyet nem tudsz szabályosan lerakni egyik megkezdett gyűjteményre sem, válassz egy még üres helyet vagy egy (kisebb értékű) gyűjteményt, fordítsd le a lapjait, és ezt a lapot is tedd ide, szintén lefordítva. Ezáltal kijelöltél egy olyan paklit, amelyet biztosan nem értékelsz a forduló végén, és amely akár további „rossz lapokat” is befogadhat.

Ez után értékeld ki két tetszőlegesen választott gyűjteményedet (ha csak egy értékelhető, akkor csak egyet, de kettőnél többet semmiképpen nem értékelhetsz). A két gyűjtemény lehet ugyanarról a szintről (felső vagy alsó segédletkártya), de lehet különbözőről is.

Végül az összes használt kártyalapot dobd el egy dobópaklira.

A gyűjtemények értékelése (a segédkártyák alapján)

Az alsó segédkártya melletti egyik szárny sem értékelhető, ha ott csak egyetlen lap található.

Az alsó segédletkártya mellett csak különböző elemek lehetnek.

Ha 2 vagy annál több lapot gyűjtöttél, akkor

Példa:

A fenti példajátékban az alsó segédletkártyától balra eső területre (C) 3 kártya került. A gyűjtemény helyes, mert nincs két ismétlődő ikon/elemtípus. Először adjuk össze a pontszámokat, ez 2+2+1+5+4=14 pont. Mivel az elemek különböző színűek, ezért csak 1 pontot adhatunk a kártyákért, azaz összesen 1+1+1=3 pontot. Sajnos hiányzik a gyűjteményből a szelence, azaz a háromszög ikon, ezért nem adhatunk +1 pontot kártyánként, Az összpontszám így 17 pont.

A jobb oldali részben (D) szintén van egy jól összeállított kezdemény. A kártyák értékei összeadva 3+1+5=9 pont. Itt sincs meg a teljes gyűjtemény, hiszen egyenesen 3 különböző ikon/elemtípus hiányzik, de mivel azonos színűek a készlet darabjai, kártyánként 2-2 pontot adunk még az alap pontszámhoz. 9+4=13 ponttal ez sem egy rossz gyűjtés.

A felső segédletkártya mellett az azonos tágyak gyűjteményét (ide személyek és helyszínek nem kerülhetnek) értékeled.

Azon gyűjtemény tartalma nem értékelhető, ahol csak egyetlen lap található.

Példa:

A fenti példajáték B-területén (a felső segédletkártya mellett jobbra) egy ígéretes gyűjtemény látszik. A gyűrű és a spulni mindhárom kártyalapon szerepel, ráadásul folytatólagosan. A gyümölcskosár nem számolható bele az értékelésbe, mert a középső kártyán megszakadt a gyűjtemény. Ezért ennek a szekciónak a pontozása 2+2+2+2+2+2=12 pont lesz, plusz, mivel nincs meg mind a négy kártyalap, különböző színekben tartalmazva azonos ikonokat, csak kártyánként 1-1 pontot adhatunk a gyűjteményhez. Ez összesen 15 pontot jelent.

A 4 lehetséges gyűjteményből válaszd ki a legmagasabb értékűeket, ezeket írd fel az adott forduló pontozótáblájára, a helyzetüknek megfelelően, és középre írd az összegüket.

Példa:

A fenti példa esetén a két legnagyobb gyűjtemény a B és a C lett, azaz 17 és 15 pont. A harmadik kevesebbet ér. Ezért játékosként is a legnagyobb összeget jelentő két területet (B+C=17+15=32 pont) érdemes lepontozni.

A szólómód:

Szólómódban a 6. forduló után add össze a középre írt pontszámokat és írd fel azt a pontozótábla alján lévő mezőbe. Leközelebb próbáld megdönteni a rekordodat!

Ajánlások:

0-100 – nos, ez még nem az áttörés, de némi gyakorlással sikerülni fog!

100-150 – nem rossz, ezek már ígéretes eredmények!

150-180 – bravó, büszke lehetsz magadra – legközelebb nehéz lesz ezt überelni!

180+ - kiváló, mestere vagy az Inventory játéknak – és szerencsésnek is mondhatod magad!

A többjátékos mód:

Többjátékos módban a fordulód után sorban a többi játékos is lejátssza a saját fordulóját (4 kört, amelynek a végén két gyűjtemény értékének összeadásával létrejön egy összpontszám), majd hasonlítsátok össze a pontjaitokat. Aki ebben a fordulóban a legtöbb pontot szerezte, tegyen egy X-et a forduló számlálója melletti kis négyzetbe (ha döntetlen alakul ki, mindannyian, akiknek azonos a pontszámuk). 5 forduló után hasonlítsátok össze, kinek hány X gyűlt össze a pontozótábláján. A legtöbb X-et szerzett játékos lesz a győztes. Ha két vagy több játékos azonos mennyiségű győzelemmel (X-szel) rendelkezik, ők játszanak még egy teljes fordulót – ez hivatott eldönteni a kérdést. Amennyiben netán ismét döntetlen alakulna ki, a résztvevők osztozzanak a győzelmen.

Játékvariáció - Nehezített játékmód

Ha szeretnéd emelni a tétet, szólóban és többjátékos módban is érdemes megpróbálni a nehezített játékmódot. Ebben a játékmódban a 3. és 4. kártyahúzás során már csak a meglévő, megkezdett gyűjteményeidhez adhatsz lapokat, új gyűjteményt nem kezdhetsz.

Játékszabály és layout: Pierrot